حافظه مالیاتی پاکوک یکی از سرویس های پاکوک می باشد که با هدف ارائه خدمات به مودیان مالیاتی در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان ایجاد شده است. در این سرویس می توانید طبق استانداردهای اعلامی سازمان امور مالیاتی کشور، نسبت به صدور و ارسال انواع صورتحساب های الکترونیکی به سامانه مودیان اقدام کنید.
حافظه مالیاتی پاکوک به همه مودیان از جمله شرکت ها و موسسات بزرگ، صاحبان مشاغل کوچک و شرکت های نرم افزار حسابداری کمک می کند تا با توجه به شرایط خود به روش های ثبت دستی، بارگذاری فایل اکسل، ارتباط از طریق API یا با استفاده از نرم افزار تبدیل صورتحساب پاکوک نسبت به صدور صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان اقدام نمایند.
در راستای اجرایی شدن قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مؤدیان، از نیمه دوم سال 1401، اولین گروه از مؤدیان مالیاتی ملزم به ارسال صورت حساب الکترونیکی شدند. اشخاص مشمول اجرای این قانون می بایست علاوه بر عضویت در سامانه مودیان، از پایانه های فروشگاهی مورد تایید سازمان استفاده و صورتحساب الکترونیکی صادر نمایند.
براساس قانون مذکور ارسال صورتحساب ها از طریق حافظه های مالیاتی صورت میگیرد. حافظه مالیاتی پاکوک برنامه ای است که از طریق آن میتوانید انواع صورتحساب الکترونیکی (نوع اول، دوم و سوم)، غیر الکترونیکی (شناسه دار معتبر سازمان یا شمس)، صورتحساب الکترونیکی اصلاحی، ابطالی و برگشت از فروش صادر نمایید.
در قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مودیان، برای هر یک از اصناف و مشاغل الگوهایی برای صدور صورتحساب الکترونیکی تعریف شده است. در حافظه مالیاتی پاکوک هر یک از این الگوها به صورت جداگانه طراحی شده اند تا مودی با انتخاب هر الگو بتواند صورتحساب خود را در قالب مورد نظر صادر کند.
این الگوها شامل الگوی صورتحساب الکترونیکی طلافروشی، الگوی صورتحساب الکترونیکی فروش بلیط هواپیما، الگوی صورتحساب الکترونیکی صرافی، الگوی صورتحساب الکترونیکی قبوض خدماتی، الگوی صورتحساب الکترونیکی پیمانکاری و حق العمل کاری، الگوی صورتحساب الکترونیکی صادرات و الگوی صورتحساب الکترونیکی فروش کالا و خدمات میباشند.
پلتفرم ابری مدیریت کسب و کار پاکوک، به مجموعه ای از سرویس ها اشاره دارد که هر یک از آنها به صورت جداگانه ارائه می شوند. صاحبان مشاغل با توجه به نیاز، نوع فعالیت و گستردگی کسب و کار خود می توانند از یک یا چند سرویس به صورت یکپارچه استفاده کنند.
پاکوک بر روی بستر رایانش ابری ارائه میشود و شامل سرویس هایی چون نوبت دهی، crm، فرم ساز (نظرسنجی)، حافظه مالیاتی، حقوق و دستمزد، حضور و غیاب، چت آنلاین، کلاس آنلاین، ابزار سئو و ... می باشد. برای اطلاعات بیشتر درباره انواع سرویس ها و امکانات آنها به وب سایت پاکوک مراجعه کنید.